بازدید 3034
اقتصاد در گذر زمان

از آسیب سیل به هکتارها زمین کشاورزی در چند استان  تا ورود فیدل کاسترو به تهران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفدهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۹۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 07 May 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفدهمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

17 اردیبهشت 1354، سيل در خراسان، ايلام، آذربايجان و كرمانشاه 54 نفر را به كام مرگ فرستاد، صدها خانه را ويران كرد و هكتارها زمين كشاورزي را به لجن زار مبدل نمود.

17 اردیبهشت 1371، ديوان داوري لاهه طي حكمي اعلام كرد آمريكا از تعهدات خود در زمينه انتقال و آزادسازي اموال غيرنظامي ايران مندرج در بيانيه هاي سال 1359 الجزاير تخلف كرده و بدين ترتيب دولت جمهوري اسلامي ايران مستحق دريافت غرامت از آمريكاست.

17 اردیبهشت 1380، فيدل كاسترو رهبر كوبا در رأس يك هيأت بلندپايه سياسي و فرهنگي از مقامات كشورش وارد تهران شد. وي در تهران گفت همه كشورهاي عدالتخواه، ايران را دوست خود مي شمارند.

 

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد  و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل